Zdobywcy Zakopanego

W dniach 03 – 04. 06. 2019 r. nasi uczniowie z niepełnosprawnością z klas integracyjnych ( 4b, 5a, 5b, 6a, 7a, 8a) wybrali się wraz ze swoimi rodzicami oraz nauczycielami wspomagającymi na wycieczkę do Zakopanego. Dziękujemy za wsparcie Firmie PGE Obrót S.A z siedzibą w Rzeszowie oraz darczyńcom Stowarzyszenia na Rzecz Integracji i Edukacji „Razem Łatwiej” zwłaszcza uczestnikom „Charytatywnego Balu Karnawałowego 2019”, w trakcie którego zbierane zostały fundusze na ten właśnie cel.
Relacja z wycieczki
Podróż rozpoczęła się o godzinie 5.30. Po 5 godzinach dotarliśmy do pensjonatu w Białym Dunajcu, gdzie przywitali nas bardzo mili gospodarze i pani przewodnik. W naszym tymczasowym domku zostawiliśmy bagaże i po szybkim przepakowaniu do małych plecaków wsiedliśmy do autokaru, ruszając do Zakopanego. Naszym celem tego dnia było wyjście na Rusinową Polanę, gdzie czekał nas niezapomniany widok na najwyższe szczyty tatrzańskie. Oczywiście odwiedziliśmy szałas pasterski i delektowaliśmy się cieplutkimi oscypkami, które tam zakupiliśmy. Po chwili odpoczynku i degustacji tatrzańskich smakołyków poszliśmy do Sanktuarium Matki Boskiej Jaworzańskiej na Wiktorówkach. Wszystkie miejsca okraszone były opowieściami naszej Pani Przewodnik. Po zwiedzaniu zeszliśmy do autokaru, który dowiózł nas do pensjonatu na pyszną, domową obiadokolację. Następnie podzieliliśmy się na dwie grupy – jedna pojechała na termy popluskać się w wodzie, natomiast druga grupa odwiedziła Krupówki, gdzie można było zakupić różne pamiątki oraz zjeść małe, słodkie co nieco.
Drugiego dnia po obfitym śniadaniu ruszyliśmy zwiedzać perełki Zakopanego: Kaplicę Najświętszego Serca Jezusowego na Jaszczurówce, Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej, Cmentarz na Peksowym Brzysku i oczywiście wyczekiwaną, szczególnie przez chłopców, skocznię narciarską. Końcowym przystankiem był wyjazd na Gubałówkę i ostatnie spojrzenie na panoramę Tatr.
Po powrocie do Pensjonatu zjedliśmy przepyszny obiad, spakowaliśmy nasze bagaże i pełni wrażeń ruszyliśmy w podróż powrotną do Jarosławia.
Bardzo pragniemy podziękować wszystkim, dzięki którym mogliśmy udać się w naszą dwudniową wycieczkę.